dari seorang gadis biasa.. kini ku sudah berkeluarga.. mempunyai seorang suami-kuku yang sentiasa berada disisi.. dan anak2 Haris Safeyullah dan Hana Humaira,permata kami, anugerah dari Allah s.w.t yang menyinari hidup kami berdua setiap hari.. :)

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 30, 2011

fikir negatif



aku ni suke fikir negatif ke eh?

yo yo je kelmarin aku risau kemain takut bos marah sebab keje x banyak progres kan. alih-alih semalam lepas present, bos kata ok. aikkkkkkk.

aku ni yang suke fikir negatif ke eh??
hew hew hew

ok jek rupanya.



nway semalam masa Bengkel tu, bos kitorang buat banyak kuiz untuk kasi kitorang lebih memahami tentang sistem yang kitorang tengah develop ni. Kuiz tu macam bos bagi banyak kes laa, dan setiap kes tu setiap dari kitorang kene jawab tulis kat papan putih kat depan. aku jawab semua betul. hebat tak?? mimpi lah kau. ko jawab hampir semua salah semalam.

hee hee
hampir semua salah ok. huduh betul, padahal aku juga yang terlibat dengan sistem tu hee hee

sampaikan bos cakap lingkup duit UKM ni kalau sistem tu ikut jawapan2 aku, kui kui kui. contohnyee iklan kekosongan jawatan ukm sebenarnye ada 10 kosong, tapi yang aku kira2 by kes semalam aku jawab 20 kekosongan, giteww. orang lain jawab betul jek 10 laughing out of the box sangat aku ni, sampai melimpah ruah, kikiki.


memang kelakar.


lagi satu cerita pasal fikir negatif.

malam kelmarin perasan badan haris kejap panas kejap sejuk, kejap panas kejap sejuk. tp kalau tengok haris x rupa demam pun, xde nanges2, xde merengek2, xde melepek2. ceria jekk cam biasa. tapi tu laa, takut haris jenis demam x nak bgtau.
riso sangat kejap panas kejap sejuk. terus bawak gi klinik. tapi sebab malam kan, xde laa bawak gi klinik panel(bangi), bawak gi klinik biasa2 yang dekat2 jek(aku kat gombak). gi poliklinik zazali, dekat area uptown danau kota tu.
doktor tu ok sangat. sebelum check haris, die main2 ngan haris dulu, agah2 dulu, hehe comel. haris suke la tewww org main ngan dia.


doktor check2, ermm ok je sebenanye. xde demam pun, hihi. legaaaaaaaaaa~~~

masa dah selesai tu nak tunggu bayar, nurse kata doktor kata x charge apa2.. Alhamdulillah, moga dimurahkan rezeki doktor ;) dah bawak banyak duit dahhh sebab xleh bayangkann klinik swasta akan charge berapa. rupe2nyee percuma jek ;p *hari tu pernah kat tol x cukup duit tunai dan touch n go dah habes, kakak tol tu bagi lepas macam tu jekk selepas nampak ada bayi(haris) dalam kereta.so suwit kakak tol. bertuah haris
* ata cakap, ellehh aku pun pernahh


sebenarnye sampai sekarang aku xtau camne nak check demam melalui sentuhan. termometer lak tinggal kat putrajaya. xpelaa, elok laa fikir negatif,tak demam tapi sangka demam,daripada demam tapi sangka xdemam :)

rasanya ramai je ibu2 yang kalau rasa anak panas siket terussssss bawak gi klinik, betul tak ;P


4 comments on "fikir negatif"

ameris on December 30, 2011 at 10:14 AM said...

dd, mmg first 3 mnths tu bby masih lg baru terdedah dgn suasana luar. sbb tu kdg2 kita rasa cam badan baby panas sejuk gitu. mcm akak dulu pn camtu. jap panas jap sejuk, jap panas, jap sejuk.

bila dia selsema skit trus bawa gi klinik, tp doctr kata cleh bg ubat byk sbb baby baru lagi, dia suh bagi susu ibu jek.esk nya dh baik.

mmg naluri ibu cpt risau kalu anak ada apa2. normal.

dd dudu on December 30, 2011 at 10:58 AM said...

{kak ameris}
ooo yekeee, baru tau info tu. patutlaa haris kejap panas kejap sejuk. okayy, tq eyy

hehe betul2

AiniHalim on December 30, 2011 at 10:58 AM said...

org tgk haris kemetot tomei sgt.. Rezeki anak dear..

siapa?? said...

ye ke... ko pasti ke mak2 lain akan bt ko...

 

Our Secret Garden Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez