dari seorang gadis biasa.. kini ku sudah berkeluarga.. mempunyai seorang suami-kuku yang sentiasa berada disisi.. dan anak2 Haris Safeyullah dan Hana Humaira,permata kami, anugerah dari Allah s.w.t yang menyinari hidup kami berdua setiap hari.. :)

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, October 4, 2012

Aku dah tau apa punca aku selalu mengantuk di ofis..



semenjak aku ada anak, aku selalu mengantuk di ofis.. dalam kereta..
malam2..

tapi masalahnye anakku bukan jenis yang meragam malam2.. bukan jenis berjaga malam.. kire aku tido lena je, tido pun cukup.. haris memang ok..

tapi kenapa aku selalu mengantuk..

kenapa...


2 produk dah aku cuba untuk kembalikan kecergasan diri..

Bidadari yang glemer dari DHL tu sungguh berkesan pada org lain.. tapi pada aku tidak memberi kesan apa2.. aku tetap tertido waktu kerja..

apa lagi ephyra yang sangat mahal tu, kuku dah belikan... punyalahh gud testimonial dari raaamaiiiiii orangggg.. tapi bila akuu makann.. tetaapppppppppppp mengantuk tak hilang...

jenis mengantuk bukan jenis biasa2 pulak tu.. ni jenis tahap kronik.. tahap xde nak tersengguk2 dulu baru tertido, tapiii tup tupp aku dah tertido tanpa sedar... tup tup kereta aku dah masuk lane org lain.. tup tup aku dah tersedar dari tido.. bile aku tertidur pun aku xsedar..


kenapa aku mengantuk.. orang lain x... berbulan2 aku memikirkannya.. kerana sebelum mengandung dulu aku ni cergas orangnya.. masa mengandung xpelaa mengantuk memang bole dimaafkan, itu simptom mengandung..


tapi kenapa selepas ada anak aku asyik mengantuk je.. kenapaaaaaa


bini orang lain relax je bole temankan suami die memandu kat sebelah.. tapi aku?? kuku baru start enjin, mata aku dah kuyu2 dah... xsmpi separuh jalan toinggg aku dah tertido dah bersama2 haris..


aku geram kenapa aku bergitu..

kenapa aku mengantuk.. kenapaaaaaaaaaaaaaaa



sehingga lahh semalam, aku jadi geram pada diri sendiri...

siang semalam aku sangat segar di waktu kerja, aku xmengantuk langsungggggg...ajaib sungguh. dah plan nak buat macam2 malam nannti.

tapi bila menjelang malam, aku jadi lalok2.. aku xlarat nak main dengan haris.. aku xlarat nak jadi spiderman ngn haris jalan sambil melekat kat dinding.. aku xlarat nak kejar haris yang merangkak laju2 sekeliling rumah.. aku xlarat nak layan haris yang ajak main tepuk amai2..bukan xlarat sebab penat.. tapi mata aku kuyu xbole bukak... last2 aku tertidur, kain yang dibasuh x berjemur.. tertidur pulak masa gosok seluar kuku... lama iron tu atas seluar, nasih baik x berlubang.. aku cepat2 sedar.. baju batik kuku aku xlarat nak sambung dah, last2 kuku yang gosok sendiri, aku dah pengsannn..


geramnya aku pada waktu ituu... aku x rela nak mengantuk... aku dah plan nak main baking2 malam tadi, plan nak lipat baju.. arghhhhh geramnyaaaa, mengantukkkkk kenapa kau datangggggg


dan kemuncak kegeraman aku berlaku pada pukul 10 pagi tadi. tiba2 aku tersedar dari tertidur. bila aku tertidur depan PC tahhhh, motipppp x sedar.. aaaaaaaaaaaaaaaaaa geram akuuuu'


aku geram sangat
aku rasa marah sangatt

dahla malam tadi x produktif, kain x berjemur xberlipat x bergosok.
ini kat tempat keje pun x produktif lagi. bengangnye aku.

kalau korang jadi aku korang geram x.

terus aku berpeluk tubuh memikirkan dan menganalisa kenapa aku berubah menjadi sebegini rupa..kenapa aku jadi x seaktif dulu


fikir punya fikir, Allah swt nak bagi aku teringat juga akhirnya aku teringat yang semalam aku terlupa makan pil tambah susu aku yang selalu aku makan 3x sehari. tapi semalam bizi kerja aku lupa makan siang tu. tapi bila dah balik umah petang tu baru teringat yang belum makan pil tambah susu, aku pun makan lah sebijik.

yesssssssss!! dan itulah puncanya kenapa aku segar sepanjang aku keje siang semalam(sebab xmakan pil tambah susu) dan kenapa aku lalok2 petang dan malam tadi(selepas makan pil tambah susu).

terus teringat semua benda yang boleh dikaitkan.

teringat masa aku kursus seminggu di INTAN kebetulan pil aku hilang dalam henbeg. so sepanjang kursus tu, mula2 je aku rasa mengantuk(masa tu pil belum hilang), selepas tu aku sangat segar berkursus sepanjang pil aku hilang tu.

dan pagi tadi yes memang aku ada makan pil tu selepas sarapan. sebab tu lah aku tertidur pukul 10am.

lantas aku menggugel maklumat pil aku di internet.

nama pil tambah susu aku tu pil pulin. aku amik kat klinik je, xde pun pakai shaklee ke apa ke. lagipun pulin tu sangat berkesan ngn susu aku, memang membantu laa jugak sebenanye.

gugel punye gugel, pulin ni rupe2nye sejenis ubat Metoclopramide.. kesan sampingan die memang mengantuk..depress dan macam2 lah.

hadoiiii setelah berbulan2 aku makan, baru aku tau sekarang..

camne nak gantikan segala ketidakproduktifan aku selama ni? arghh.. tapi xpelaa, hikmahnye haris dapat minum susu mama dia walaupun xsebanyak orang lain, walaupn mama mengantuk..

dan kebetulan sekarang aku memang dah x bawak beg pam ke ofis, tepat masanya untuk aku berhenti makan pil ni.. xpelaa kite guna cara semulajadi je la untuk tambahkan susu..


kepada korang2, aku share info ni, nex time bile nak komit ngan satu2 ubat tu, gugel laa dulu ye side effect die apa. aku sebelum ni pernah la gugel pil ni tapi keyword aku pasal susu, so return result die pasal susu je la, xjumpe plak side effect dia.


huhu.. rasa lega sangat selepas dah tau punca kenapa aku slalu mengantuk over sangat... macam x tido sebulan!


patutla bidadari dan ephyra xjalannn. dah kau makan ubat kasi ngantuk, memang laaaaa xjalan uwaaaaaaaaa

pastu patutlaa aku bole tertidur berjam2 masa ngepam sampai panas mesin pam tu. dah kau makan pil tambah susu dulu sebelum pam, memang laaa uwaa



10 comments on "Aku dah tau apa punca aku selalu mengantuk di ofis.."

ameris on October 4, 2012 at 1:09 PM said...

akak pn mmg slalu mengantuk tahap gaban kt opis. ada masa tu smpai xleh buka mata dah.

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P on October 4, 2012 at 1:44 PM said...

tak baguslah kalau tahap mengantuk dia sampai "masa drive dah masuk lane orang lain" BAHAYA

fami on October 4, 2012 at 2:21 PM said...

pil pulin tu amik kat klinik mn ye?memang susu bnyk ke klu mkn..klu tb2 stop susu jd sikit x??

dd dudu on October 4, 2012 at 2:27 PM said...

{kak ameris}
akak ada mkn apa2 x

{mrs yana}
kan, bahaya sangat. Astaghfirullahalazim

{fami}

dd amik kat poliklinik ukm je, tp silap dd sbb x consult ngn doc, main mintak je ngn nurse.

so far, mmg membantu susu dd la. klu terlupe mkn, mmg susu jd siket. since dd nak stop mkn, dd kene pk kaedah lain laa, elok kaedah semulajadi kot cam lobak putih, etc

dd dudu on October 4, 2012 at 3:00 PM said...

{ciare}

ciare, kdg2 ko ym aku lambat balas atau x balas sbb aku tgh tertidur ;n hahahahha over kannn

fami on October 5, 2012 at 2:20 PM said...

aceli org pn mkn pil tmbh susu gak..tp moridone...xngantuk..tp amik kat klinik klang lama..so ingt ade yg dekat leh try...tp sbb mengantuk mcm kna pk 2-3 kali

org mkn xkonsisten pn sbb takut nk bergantung ngan ubt sgt..

Unknown on October 14, 2012 at 6:00 PM said...

Salam.. nama akak nooraini umur 51 dari penang, akak juga ada masalah mengantuk tahap kronik yg mengganggu aktiviti harian.. mula tu ingatkan faktor usia dan byk masalah kesihatan bergantung kpd ubat n supplement.. suatu hari akak dijemput ke kelab nutrisi di sana akak dibantu n dididik utk ubah tabiat pemakanan n gaya hidup alhamdullillah kini setelah 6 bulan kesihatan akak semakin luarbiasa sihat, ceria dan bertenaga sepanjang hari tanpa ubat.. tksh kelab nutrisi yg telah mengubah kehidupan akak. DD apa yg akak tahu nutrisi juga boleh membanyakkan susu secara semula jadi... Utk kepastian bole tweet ngan sifu akak dr. idros abd hamid (012-3437675)
https://twitter.com/kelabnutrisi jika dr. tanya just mention nama akak nooraini from penang (019-4568844). TQ sharing is caring...

izza ephyra on June 28, 2013 at 2:15 AM said...

Salam,

being an authorised EPHYRA dealer, im so excited to share with you the product that has giving wonders to most of the ladies out there.

FYI, im selling EPHYRA at a very good deal! (below market price for sure!)

let me know if you are interested :)

spread the love!

Izza (EPHYRA Authorised Dealer)
0192198619

Anonymous said...

Salam. saya mtak dgn doktor ubat tmbh susu badan xpenah dpt pon. alasannya ubat tu utk org yg xde susu mcm org yg ambil anak angkat dan nak susukan.

knape xnak try shaklee jer..insyaAllah satu set menyusu tu dapat banyakkan susu, badan lebih cergas, elak depression, dan banyak lagi. berminat boleh contact sy yer 019-9922250 (ima). Mungkin untuk anak seterusnya la kan ;)

Unknown on November 11, 2014 at 9:09 PM said...

Mengantuk ni memang satu penyakit...bukanlah yg kritikal. Diana pun mengalami mslh mengantuk yg amat Sgt. Kdg2 kat opis sampai tersennguk2.
Diana ms bf kn anak...x pernah mkn pil Dari doktor. Mkn shaklee je. Diana pernah terbaca, org kata kalo kurg minum air pun blh mengantuk...kata org...

 

Our Secret Garden Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez