dari seorang gadis biasa.. kini ku sudah berkeluarga.. mempunyai seorang suami-kuku yang sentiasa berada disisi.. dan anak2 Haris Safeyullah dan Hana Humaira,permata kami, anugerah dari Allah s.w.t yang menyinari hidup kami berdua setiap hari.. :)

Monday, June 4, 2012

ta ta ta




- huhu hari isnin adalah hari paling paling paling rasa berat hati nak drive keta ke taska, nak serahkan haris ke cikgu taska... rasa sedihhh, sebab masa wikend dia 24 jam bersama kita kan... belum hantar dah rindu... pastu hati duk berkata2 "siannye haris dari umur 2 bulan smpi skang taska yang jaga". huk kalaulaa aku ada bisnes sendiri yang bole buat kat rumah kan bole jaga haris kat umah. xyah gi kerja. bole bagi haris makan banyak2. wuuu wuuu wuuuuu nanges karang.

- aku x reti la nak guna bahasa baby2 ni. mamam ke shushu ke. nak panggil haris makan, aku sebut je "mai makan sayangg".. nak susu aku sebut jee "haris minum susu ye.."

kerlasss. dewasa sungguh bahasa haris~


- aku suke dengar haris bercakap walaupun bahasa baby. tapi malam tadi dia suke sebut "ta ta ta"... memang asyik sebut tu je laa "ta ta ta"... haha terus teringat HIMAWARI adik sincan. himawari kan suka sebut "ta ta ta" dalam komik... terus cakap kat kuku "laaa macam ni kee bunyi ta ta ta himawari".. laughing comel sungguh sebutan "ta ta ta" itu hee hee

- aku sebenarnya x cukup tidur ni. tapi xde la ngantuk sangat. cuma rasa lesu siket. malam tadi duk banyak terjaga sebab haris tidur x lena. haris duk guling2. guling sana. aku angkat die ke tempat asal. guling sini, aku angkat balik. skalii pappppp!!! lengan dan kaki haris himpap mama nye pulak. haris macam x selesa nak tidur. aku kuatkan kipas, pastu aku urut2 dia, tepuk2 dia, tah bile haris tido tah. sebab aku dah tertidur dulu dalam duduk masa  tepuk2 dia.

pastu x lama kemudian, berlaku balik. haris guling2 balik. tapi mata pejam. nanges pun x. cume yang pukul 5 je haris nanges siket. sebelum tu x nanges. aku perasan kadang2 haris ni malas nak layan nanges. menanges tu tetap laa menanges kan, baby kan. tapi ada waktu2 dia malas nak layan. contohnye masa kat kampung aku ternampak nyamuk hinggap kat tangan haris. punyelah aku karate nyamuk tu, berani betul hinggap kat tangan anak kesayangan. sumpah seranah abes kat nyamuk tu. terus bengkak merah kat tangan haris. tapi haris relax je. xkan x gatal kot. aku rasa dia gatal la, tapi malas nak layan. 

pastu kadang2 dah 3 jam haris x nyusu, tapi x nanges2 mintak susu. bila aku saja2 bagi, rakus sungguh haris minum laju2 macam lapar sangat. motip x bgtau mama haris lapar?

sekarang pun haris dah mula nak panjat2 itu panjat ini. selalu jugak laa terjatuh masa x berjaya panjat. aku tunggu je air muka dia berubah nak nanges, tapi xde pulak. dia pandang je kite, hihi.


- haris, sarang hae yo. mama cuba buat kerja dengan tekun ye walaupun telatahmu asyik bermain2 di hadapan mata mama.

pipi haris xdela gelembung sangat macam sincan dari tepi kan hee hee

7 comments on "ta ta ta"

Norfaizah Shafie on June 4, 2012 at 9:28 AM said...

dd,

motif ko samakan haris dengan sinchan?

behave sungguh dia, x suka nangis2... dia tak nak mamanya susah hatii ;p

dd dudu on June 4, 2012 at 9:29 AM said...

ha ha sebab xnak haris sama dgn sincan. so apa2 kriteria sincan mintak dijauhkan, ekekeke.

eh haris masih tetap menanges tauu, kaklong jgn ingat die x nanges plak haha. cume bila ada part2 kite tunggu die nanges, die x nanges pulak..

waktu kite xnak die nanges, die nanges pulak, kui2

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P on June 4, 2012 at 9:32 AM said...

comel je haris, bagus la dia tak suka menangis.. anak laki mana boleh cengeng kan :)

dd dudu on June 4, 2012 at 9:35 AM said...

{mrs yana}

tapi kalau haris nanges kuat2 memang kitorang akn riso gile, maksudnye apa yg die sakit sangat tuuuu sampai bole wat die nanges kuat2

BrightEye on June 4, 2012 at 10:35 AM said...

mesti mama haris slalu tgk sinchan sampai haris pun ckp sama dgn himawari.. hehe

dd dudu on June 4, 2012 at 10:36 AM said...

be, haha mana de.. itu duluuuuuu ;p eceee

lina on June 4, 2012 at 12:25 PM said...

haris macam keri la. cool je :)

 

Our Secret Garden Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez